Knižná ponuka
Ponúkame možnosť zakúpiť si knižnú publikáciu „Transdisciplinárne aspekty inkluzívnej pedagogiky“ v cene 9,90 EUR s DPH.
Viktor Lechta [ed.]. 2010. Transdisciplinárne aspekty inkluzívnej pedagogiky. Bratislava: EMITplus s.r.o., 2010, 321 s. ISBN 978-80-970623-2-3.
Obsah:
1. Trendy inkluzívnej pedagogiky na začiatku 21. storočia
Inkluzívna pedagogika ako symbióza všeobecnej a špeciálnej pedagogiky (Iwona Chrzanowska)
Filozofické perspektívy inkluzívnej pedagogiky v 21. storočí (Péter Zászkaliczky)
Rodičia detí s postihnutím, narušením a ohrozením verzus inkluzívna edukácia (Annette Leonhardt)
Medicínske aspekty inkluzívnej edukácie (Daniela Ostatníková)
Psychologické aspekty inklúzie (Ladislav Požár)
Pojem normalizácia ako orientácia pre transdisciplinárnu inkluzívnu pedagogiku (Ferdinand Klein)
Inkluzívne hnutie a premena podoby súčasnej edukácie (Dorota Podgórska-Jachnik)
2. Transformačné problémy pri kreovaní inkluzívnej edukácie a ich možné riešenia
Transformácia integrácie na inklúziu – všeobecné tendencie (Ewald Feyerer)
Komunikácia ako jeden z determinujúcich faktorov inkluzívnej edukácie (Viktor Lechta)
Přístupy k inkluzivnímu vzdělávání v ČR, Německu a v Anglii (Wales) (Marie Vítková)
Transformácia od integrácie k inklúzii: skúsenosti z Rakúska (Helga Fasching)
Význam přípravních tříd pro žáky se sociálním znevýhodněním v rámci inkluzivního vzdělávání (Miroslava Bartoňová)
Proces inklúzie v poľskom školskom systéme – požiadavky a realita (Beata Jachimczak)
Antropologické aspekty inkluzívnej edukácie (Blanka Kudláčová)
Nebyť normálny je normálne (Marta Horňáková)
Ďalšie vzdelávanie pedagógov bežných škôl ako jedna z podmienok zlepšovania inkluzívneho vzdelávania (Darina Tarcsiová)
Inkluzívna didaktika v súčasných premenách slovenského školstva (Ondrej Matuška)
Integrované vzdelávanie zdravotne znevýhodnených žiakov z pohľadu psychologického výskumu (Katarína Zborteková)
Utváranie inkluzívneho (po)vedomia v začiatkoch inštitucionálneho začleňovania detí (Barbora Kováčová)
3. Praktická aplikácia princípov inkluzívnej pedagogiky
Posun náhledu na posuzování komunikační schopnosti v kontextu multikulturality v inkluzivním přístupu (Kateřina Vitásková)
Inkluzívna edukácia detí so sluchovým postihnutím v Poľsku: úspechy, neúspechy a ich príčiny (Grażyna Gunia)
Inkluzívna špeciálna pedagogika (Maria Andress)
Špeciálna pedagogika v Bavorsku – na ceste k inkluzívnej škole? (Johann Horvath)
Implementácia preventívneho programu porúch hlasu do pedagogickej praxe (Aurélia Kerekrétiová)
Možnosti aplikovania vzdelávacích programov pre deti a žiakov so zdravotným znevýhodnením v rámci inkluzívnej edukácie (Katarína Vladová)
Identifikácia a analýza problémových oblastí školskej inklúzie (Erik Žovinec, Peter Seidler)
Inkluzívna edukácia v Portugalsku (Anna Sádovská)
K inklúzii detí so sluchovým postihnutím v materskej škole (Magdaléna Romančíková)
Inkluzívne vzdelávanie detí so sluchovým postihnutím v ranom a v predškolskom veku (Margita Schmidtová)
Sociálno-psychologické aspekty integrácie detí so sluchovým postihnutím v predškolskom veku (Ľubica Kročanová)
Rómovia a inkluzívna pedagogika (Ladislav Horňák)
Integrácia rómskych detí do vzdelávacieho procesu (Jana Harčárová)
Individuálny výchovno-vzdelávací program ako prostriedok inkluzívnej pedagogiky (Martin Kmeť)
Cena: 9,90 EUR
Väzba: mäkká
Rozmery: 16 × 24 cm